Musik opdatering

En ven spurgte hvilken musik jeg lyttede til i 2014. Så måtte jeg hurtigt i gennem alt hvad jeg har afspillet de sidste mange måneder. Takket være Google Play Music har jeg fået lyttet til rigtig meget.

Her er listen over albums fra 2014 som jeg har lyttet til med glæde (mange af dem rigtig mange gange) og som har vundet plads i min samling. De er ikke videre sorteret. Skal jeg fremhæve et par perler, må det være Benji, Here and Nowhere Else og Everyday Robots.

Afghan Whigs – Do To The Beast
Cloud Nothings – Here and Nowhere Else
The War On Drugs – Lost In The Dream
Ariel Pink – pom pom
TV On The Radio – Seeds
Spoon – They Want My Soul
Thom Yorke – Tomorrow’s Modern Boxes
Clark – Clark
Wild Beasts – Present Tense
Run The Jewels – Run The Jewels 2
Sun Kil Moon – Benji
Jørgen Leth, Mikael Simpson, Frithjof Toksvig – Vi Sidder Bare Her (er jeg først for nylig blevet opmærksom på)
Swans – To Be Kind
Iceage – Plowing into the Field of Love
Flying Lotus – You’re Dead
Tune-Yards – Nikki Nack
St. Vincent – St. Vincent
Damon Albarn – Everyday Robots

Disse fede albums lytter jeg til i disse dage:
Death Grips – The Powers That B
Panda Bear – Panda Bear Meets The Grim Reaper
God Is An Astronaut – The End of the Beginning (2011 Remastered Edition)
Jeff Rosenstock – We Cool?
Sufjan Stevens – Carrie & Lowell
Soap&Skin – Mawal Jamar
YOUNG FATHERS – White Men Are Black Men Too
Kendrick Lamar – To Pimp A Butterfly

Der blev også spurgt til lidt god dance/house/pop. Her er lidt til festen eller fredagsøllen:

Porter Robinson (hele Worlds – især Lionhearted)
RJD2 (f.eks. Ghostwriter)
Mirwais’ Disco Science
Kavinsky’s Nightcall
M83 – Midnight City
Panda Bear – Mr Noah (fra hans seneste mega fede Panda Bear Meets The Grim Reaper)
Death Grips – Runway E (fra det instrumentale Fashion Week – OK, det nummer er ikke “rart” men mega fedt)
Tag forresten også et lyt til det nye albums Kindred fra Passion Pit. Jeg har ikke selv hørt det endnu, men der nogle fede sange fra gamle albums. F.eks. The Reeling fra Manners. Det er dog mere elektropop.

Der er også en masse fedt at finde på SoundCloud. F.eks. Hudson Mohawke (seriøst, lyt til RYDERZ på https://soundcloud.com/hudsonmohawke/ryderz-rinse) og tracks fra https://soundcloud.com/pole-jam-vinyl og https://soundcloud.com/kleptones.
Der er mere mash-ups fra Neil Cicierega på http://www.neilcic.com/mouthsilence/ og http://www.neilcic.com/mouthsounds/. Nej, det er nok for underligt.

Jeg håber du fandt lidt at lytte til.

Kommentar?

